Większość zdjęć jest moją własnością, chcesz je wykorzystać, spytaj! Kilka zdjęć z internetu.

poniedziałek, 13 listopada 2017

Dobre wychowanie.

 

      Może ja i staroświecka jestem, nie wiem.
Są drzwi sklepowe czy jakiekolwiek inne. Uczono mnie, kto i kiedy ma pierwszeństwo w ich przekraczaniu.W obie strony to działa.
Wchodzący, wychodzący. Kobieta, mężczyzna.  Dorosły, dziecko. Młody, stary. I tak dalej.
Te nauki już się nie liczą. Nie ma ich, przepadły!
Dziś robiłam małe zakupki i tak mi się przypomniało a i łezka w oku....  Gdzie te czasy, kiedy liczyła się kindersztuba, dobre wychowanie. No nie ma, nie ma, nie ma....
Panienka na siłę wepchnęła się do sklepu przez drzwi, które sobie otworzyłam w celu opuszczenia tego przybytku...
 Egoistka wpatrzona w siebie? To też.... ale nie tylko.
To tyle. Szlag mnie nie trafił , szkoda nerwów.
Nauka została.
Pa;)

16 komentarzy:

  1. Oczywiście, że pierwszeństwo mają osoby wychodzące.
    :-)
    stokrotkastories.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uff! Nareszcie! Nareszcie ktoś odpowiedział. Prawda stara jak Świat i kindersztuba. To są rzeczy oczywiste. Wyobraźmy sobie, że pierwszeństwo mają osoby wchodzące, lub , nic nie jest ściśle określone. Nagle znajdujemy się w durnej rzeczywistości. Tłum wchodzących przekracza możliwość pojemności sklepu. Co wtedy?
      Uff!
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Stokrotko!
      Nie mam jak skontaktować się z Tobą! Czy jest to w ogóle możliwe?
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    3. Napisałam do Ciebie maila. Zajrzyj na pocztę.

      Usuń
  2. Klik dobry:)
    A od kogo młodzi mają się uczyć, skoro dorośli teraz też na kindersztubie nie chcą się znać. Od samiutkiej góry liczy się chamstwo oraz rozpychanie się i to jest w najwyższej cenie, o!

    Całą szerokością chodnika szli chłopcy z plecakami. Nie ustąpię całkowicie, pomyślałam i nie zejdę z chodnika w błoto. Niech się nauczą, żeby dać innym przechodniom trochę miejsca. Uchyliłam się lekko, a stopy ustawiłam przy samym krawężniku, by pokazać, że ja także daję im przestrzeń. I co? I oberwałam plecakiem w głowę, który był przewieszony przez jedno ramię chłopca, który szedł bardzo zamaszyście i ani na centymetr nie oddalił się ode mnie. Upadłam i cała byłam w błocie. I po co mi było cudze dzieci próbować wychowywać na ulicy?

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chamstwo króluje już od dawna. Nie zauważyłaś? To trwa od czasu zakończenia II Wojny Światowej. Właściwie od czasu porządków wprowadzonych przez socjalistyczne wychowanie. Chociaż nie, to nie jest sprawiedliwe. Od czasu, kiedy pewne grupy społeczne wyniesiono na piedestał a niszczono pozostałe. Czyli, chamstwo górą a kultura i dobre wychowanie, won!
      Miałam ciotkę, która mówiła tak: "Gówno i jubileusz się obchodzi".
      Pa:)

      Usuń
  3. Ciotka "spędziła" sporo czasu w Ravensbruck.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety podobnie na pasach. Kto pamięta, że chodzi się prawą stroną, ławą idzie towarzystwo z nosami w smartfonach...i omijaj tu człowieku...jak egzekwować ową "prawość". Z drzwiami tez tak mam, jakaś powolniejsza jestem, zawsze ktoś się wepchnie i bez zrozumienia....dlatego bardzo Cię rozumiem..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie jesteś powolniejsza, tylko nie masz "zaszczepionego" chamstwa. Brak dobrego wychowania , to główna przyczyna takich zachowań, jak te opisane powyżej.
      Prostactwo górą! Ot co!

      Usuń
  5. Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie…pisał J.Zamoyski,oj! dzisiaj wszystko pod psem. Bezstresowe wychowanie sprawia, że młodzież czuje się bezkarna. Wchodzą w dorosłe życie i co? jeszcze gorzej, chamstwo nie do opisania. Dzisiaj dżentelmena można szukać z gromnicą...Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I z jupiterem nie znajdziesz. No, może dżentelmena starej daty. Następców nie widać!
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Kinderstuba to nie tylko zapomniane określenie...niestety :(
    Jako, że ja jestem jak Ty staroswiecka taki (opisany przez Ciebie ) brak oglady boli mnie jak jasna cholera...i nie tylko taki, przykłady można (niestety ) mnożyć!
    Serdeczności: )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt! Nie wiem kto wychowuje takie "dzieci". Pępki Świata, czy jak?
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Pierwszeństwo maja osoby wychodzące , ale dla mężczyzny to kobiety, nawet wchodzące . Tu panienka zapewne uważała , ze jest najważniejszą, że jest królewną, której należy usługiwać, otwierając drzwi. To pokolenie tak już ma. Następnym razem nie ustępuj Ewuniu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się jak mogę, ale jednej rzeczy nie lubię. To czystej wody chamstwo i brak kindersztuby!
      U mnie najpierw budzi to zdziwienie a potem politowanie.
      Pozdrawiam Tomku:)

      Usuń
  8. Download Google Chrome 2021 is a very popular web browser. Rapid, the appearance is straightforward, simple to use, furnished with ample functions for browsing, all of that makes numerous users choose to utilize the browser.

    OdpowiedzUsuń