Większość zdjęć jest moją własnością, chcesz je wykorzystać, spytaj! Kilka zdjęć z internetu.

poniedziałek, 30 marca 2015

Toledo.


Zobaczyłam Toledo jak ptasie gniazdo,
uwite na szczycie wzgórza.
Stare domy i ulice opowiadały historie,
sobie tylko znane.
Czas się zatrzymał i trwał oniemiały,
zapatrzony w niebo.
Uroda wąskich uliczek zapierała dech.
Mury domów, otynkowane ręką rzemieślnika,
pokazywały ślady jego dłoni.
Na szczycie wzgórza katedra niezwykła,
swą wspaniałością onieśmielała chmury.
                                               ozonewa

Z prawej strony , widoczny zamek. Z lewej , wieża katedry.
Zdjęcia robiłam z punktu widokowego , na trasie do Toledo. Widok zapierał dech.
Most św. Marcina. Średniowiecze aż krzyczy.
Zdjęcie robiłam z autokaru.  Zielonkawe wyszły, ale most widać.
Ten sam most. Inne ujęcie.
Zdjęcie trochę krzywe, ale widać lepiej Tag.
Mury obronne a może oporowe?
Teraz rzeka z innej strony. Na górze , po prawej stronie, ciekawa budowla.
Zamek w Toledo.
Na razie tyle.
Pa:)

43 komentarze:

  1. ...ależ piękne widoki zaserwowałaś! Niebo jak z bajki, ruiny klimatyczne a opis...niezwykły, bo poetycki...!
    Serdeczności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie widoki są z punktu widokowego, znajdującego się na wzniesieniu obok.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. ...cudne, naprawdę cudne widoki...
      Pa :)

      Usuń
    3. Mam nadzieję, że teraz już mi się nie dziwisz?
      :)

      Usuń
    4. ...że kochasz Hiszpanię? Nie:)
      Pa :)

      Usuń
    5. Nie, że takie widoki zapierają dech. Patrzysz i oczu nie możesz oderwać od tego co widzisz.
      Kochać, to ja mogę ludzi. Przedmioty mogę lubić, lub mogą mi się podobać.
      Pa:)

      Usuń
    6. ...a rzekł Klasyk " trzeba najpierw polubić żeby pokochać; ludzi, zwierzę i wodę i skałę" :) więc może z czasem...pokochasz i "rzeczy" ;)

      Usuń
    7. Raczej nie. Uczono mnie kiedyś, że kochać można ludzi, czasem zwierzę. Naturę nieożywioną, można tylko lubić. Jest jeden wyjątek, życie!

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. W naturze, robią jeszcze większe wrażenie.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Moja ciocia mieszka w Toledo. Zakochałam się w tym mieście od pierwszego wejrzenia :) Toledo jest urocze. Czaruje swoimi uliczkami pnącymi się w górę i w dół, zachwyca panoramą, pozwala zatopić się w melancholijnym klimacie o ile nie ma w pobliżu turystów :) Przywiozłam stamtąd marcepan - jak z dziecinnej piosenki :) Pamiętasz? " Z cukru był król, z piernika paź, królewna z marcepana :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie, bardzo się spodobało. Takiego miasta nie widziałam nigdy przedtem.
      Piosenkę pamiętam, jak najbardziej:)))
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Zauważyłeś taki szczegół. Ja nawet nie skojarzyłam ;)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Nikogo nie powinien dziwić fakt, że Toledo jest uważane za jedno z najpiękniejszych miast Hiszpanii. Są tacy, którzy uważają, że piękniejszego nie ma. Twoje zdjęcia są najlepszym dowodem na to, że te opinie nie są bezpodstawne. Dla mnie Toledo też jest w czołówce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt! Niczego podobnego nigdy nie widziałam. Brakowało mi tylko "rozdziawionej gęby" ;)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Toledo jest piękne, byłam nim zachwycona. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobnie jak Ty oniemiałam z zachwytu gdy stałam na tarasie widokowym i patrzyłam na Toledo. To najpiękniejsza perełka jaką widziałam. Mogę jedno powiedzieć, że będąc w Hiszpanii Toledo powinno zostawić się na deser, bo po nim nic już tak nie zachwyci...
    Ewusiu mam nadzieję, że będą kolejne posty o Toledo. Tego miasta nie można przecież pokazać w trzech, czterech postach.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem ile będzie. Ale... postaram się opisać wszystko jak najdokładniej.
      O tym deserze masz rację.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. I mnie dech zaparło w piersiach! Najbardziej podoba mi się most św. Marcina! Ściskam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie podoba się wszystko. Na takie miejsce czekałam wiele lat.
      Są jeszcze inne mosty. Jeden jest starszy od pokazanego, drugi współczesny.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  9. Ależ cudowne widoki, trochę ciepła w domu. Za oknem mam śnieżycę, a tu tyle słońca. Powtórzę, lubię takie wpisy u Ciebie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy zobaczyłam ten widok, oniemiałam. Tak pięknego miejsca nie widziałam nigdy:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  10. cudowne Ewciu ... bajka, oczarowanie ...
    fajnie, że pokazałaś , tak lubię tu przychodzić zawsze czymś pięknym zaskoczysz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To początek! Katedra w Toledo, to jest dopiero cudo!
      Samemu miastu, też niczego nie brakuje. Czułam się tak, jakbym przeniosła się do średniowiecza. Sama zobaczysz:)
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Ja jak zwykle ostatnio - opóźniona w rozwoju. Wczoraj spędziłam w pracy 11 godzin, a po przyjściu nadawałam się już tylko na kompost.
    Toledo jak Toledo, ale ten wiersz... Rozsmakowuję się w nim w kółko jak narąbana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomogłaś z moją piętą, tą od Achillesa, czyli z przecinkami. Masz zasługi:)))
      Emocje z Toledo przywiozłam do Warszawy i męczyłam się z nimi cały rok. Dopiero teraz odpuszczają. Przeżywam tę wycieczkę jeszcze raz i wiem, że muszę pojechać tam znowu. Kiedyś....
      Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. A ja znowu... czytam w kółko jak ta głupia jakaś :))
      Po wczorajszym i dzisiejszym maratonie nie wytrzymam długo, padnę.

      Usuń
    3. Nie wiem co tak Ci się podoba w tych kilku zdaniach? Napisałam tylko to, co czuję:) Już teraz wiesz, jakimi emocjami jestem przepełniona po Hiszpanii, a zwłaszcza po Toledo.
      :)))

      Usuń
    4. No i nie padaj! Przynajmniej nie za wcześnie:)

      Usuń
    5. Padłam, przespałam się.
      Podoba mi się i już, zaraz sobie poczytam znowu. Wiesz, jak bardzo smakuje mi słowo! A to jest piekielnie dobre słowo.

      Usuń
    6. Dobrze, że nabrałaś nieco kondycji . Sen, to dobra rzecz.
      Czytałam go dziś wielokrotnie i też uważam, że nie jest zły.
      Nie wiem, czy można go nazwać wierszem. Chyba że białym!

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Trudno odmówić Ci racji . Niesamowite miejsce.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Może kiedyś tam pojadę...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy tylko będziesz mogła, pojedź ! Naprawdę warto !
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  14. Bardzo ładne zdjęcia! Chciałbym się tam przenieść na chwilkę albo na zawsze.
    Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw proponuję chwilkę.
      W pierwszym momencie zapiera dech uroda miejsca. Potem wraca zdrowy rozsądek. Mimo wszystko, jest to pięknie położone miasto. Widać, że bardzo stare. Prawie nic tam się nie zmienia od stuleci.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Byłam dziewięć lat temu w toledo, dzięki za przypomnienie.

    Z okazji Świąt Wielkanocnych życzę
    aby nastrój tych Świąt
    przybranych wiosenną radością i beztroską,
    utrwalił się w sercu na długi, długi czas
    i pozostał także w poświątecznej codzienności

    Radosnego Alleluja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne życzenia.
      Dziękuję:)
      Tobie również życzę miłych i radosnych Świąt!

      Usuń