Większość zdjęć jest moją własnością, chcesz je wykorzystać, spytaj! Kilka zdjęć z internetu.

niedziela, 17 lipca 2011

Niespodzianka:)

Pokażę Wam kawałeczek mojej kolekcji. Chłopina się śmieje, że jak tak dalej "pójdzie" , to wpadniemy do sąsiadów piętro niżej;))) Może jestem szczęściarą, a może mam oko, jak twierdzi mój szwagier. Umiem takie rzeczy znaleźć, wyłuskać z otoczenia:)
To są szkieleciki wapienne morskich stworzeń, przywleczone do Polski wraz z ostatnim zlodowaceniem z północy, czyli ze Szwecji? Szczerze mówiąc , był to lodowiec Skandynawski. Żeby nie było, że nie wiem;)
Tu podobna sytuacja. Też pancerzyki lub szkieleciki. Same zdrobnienia słowne:)
A to fragment stalagmitu. Przypomina ludzki mózg;)???

Coś Wam opowiem. Gdy znalazłam okaz z pierwszego zdjęcia, siostra powiedziała , że sobie z niej żarty robię. Sądziła,. że jest to wyrób ludzki. Pytanko miałam tylko jedno. Czy uważa, biorąc pod uwagę skomplikowany wzór,  maszynę  wycinającą  go w jakimś kamieniu i potem mieszającą to z betonem, po to tylko , żeby 99% wyrobu schować  w  betonie? Musiała uwierzyć:)

Nie pytajcie mnie ile milionów lat ma to , czy owo. Nie wiem i nie znam osoby, która by to wiedziała na  100%.  C 'est la vie !!!
Ale ciekawe jest:)

8 komentarzy:

  1. Rany Julek, toż to wspaniałości.
    Sfotografuj czasami - w wolnej chwili - jeszcze parę i pokaż nam. :-)
    Miłego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tego , że nie pytaj. Bałam się pokazywać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz to ty mnie zaskoczyłaś Ozonko-albo masz szczęście,albo oko na to,co cię fascynuje!
    Ciekawa jestem jakiej wielkości są te "kamyczki"?
    Mam nadzieję,że kolekcja jest większa i pokażesz jeszcze jakieś okazy.
    Miłego!

    OdpowiedzUsuń
  4. Będę, jeśli te ciężary wytrzyma komputer i mój aparat fotograficzny.
    "Kamyczki" są wielkości mojej pięści lub większe. Mam też skamieniałe dno strumyka , czy brzegu, jakiejś wody wolno płynącej. Różności mam:))) Gdybyś to mogła zobaczyć......

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie zobaczę te twoje zbiory Ozonko.
    Ten ostatni kamień,który tobie przypomina mózg mnie przypomina skamieniałe koniki morskie...Tu widziałam z muzeum koniki morskie zachowane w skale piaskowej.
    Czekam na dalszy ciąg.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Może tak to wygląda na zdjęciu? Nie wiem. Cały czas miałam wrażenie, że jest to nakapany razem z wodą spadającą z góry , piasek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szczęście to jedno ale i oko mieć trzeba.Piękne okazy. Na takie cuda to nie żałowałabym miejsca. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzięki Hanno:) Nawet jakbyś miała spaść piętro niżej? Żartuję:)))

    OdpowiedzUsuń