Większość zdjęć jest moją własnością, chcesz je wykorzystać, spytaj! Kilka zdjęć z internetu.

środa, 25 września 2013

Urlop trwał dalej.

Urlop trwał dalej , a my przenosiliśmy się w inne miejsce. Suwalszczyzna ciągnęła nas coraz bardziej na północ. Musieliśmy jechać. Pełni obaw i kompletnej nieznajomości tych nowych, prawie nieznanych rejonów,  ruszyliśmy na północ. Podróż Augustów-Suwałki, przebyliśmy autobusem, dalej musieliśmy  radzić sobie sami. W miejsce do którego zmierzaliśmy, mogła nas dowieźć jedynie suwalska taksówka. Tak też zrobiliśmy. Na szczęście Suwałki to nie Warszawa i taksówki są tam tańsze.
Po drodze mijaliśmy, znany już z poprzednich podróży, drewniany  kościół.
Jak się dowiedziałam , znajduje się w Jeleniewie, przy drodze na północ. Widzicie zmianę? Kościół został już częściowo pomalowany.
Taksówkarz, obeznany z różnymi historyjkami z tego rejonu, powiedział, że pieniądze zbierane przez lata przez parafian, wcale nie były przeznaczane  na kupno farby. Okazało się, że ksiądz ma własną rodzinę (kobietę i dzieci) i na jej utrzymanie były mu potrzebne jakieś środki.  Tego księdza już tam nie ma.
Skręciliśmy w boczną drogę i po kilku kilometrach, dojechaliśmy na miejsce.
Hotel, czy też ośrodek wypoczynkowy, nosił nazwę "Szelment". Już wiecie gdzie dojechaliśmy:)
Nieco dalej, odsunięty od jeziora, jest drugi hotel o tej samej nazwie , Szelment OSiR. Drugi człon  te nazwy różni.
Dwie pomarańczowe kropki na dole zdjęcia, to hotel i plaża przy nim.
Tu, w zbliżeniu. Oba te miejsca dzieliła pewna odległość , jak i wysokość.Trzy jasnozielone, czy też seledynowe kropki razem, to Góra Jesionowa.
Jezioro Szelment Wielki, jest jeziorem polodowcowym, rynnowym. Czyli długie, wąskie i bardzo głębokie. 30 metrów to średnia głębokość. W zasadzie nie było tam plaż, bo brzegi są bardzo wysokie. Plaża przy hotelu była również plażą, t.z.w. "miejską", ogólnie dostępną.
Okna pokoju wychodziły na jezioro. Widok na zachód.
Też
Muszę o tym napisać. Ośrodek na uboczu, wszędzie daleko, ale kuchnia była rewelacyjna !
Postanowiliśmy zobaczyć gdzie jesteśmy. Sama nazwa to za mało.
Widoczna Góra Jesionowa, siostra  Cisowej Góry. Zimą można tu zjeżdżać na nartach, jest nawet wyciąg.
Szliśmy drogą wzdłuż jaru, którym płynął strumień. Jak widzicie domki są usytuowane na dole ,nad samym strumieniem.
Przy drodze do... Leszczewa?
 Wspaniałe widoki.
Chcieliśmy iść zupełnie gdzie indziej.
Promienie zachodzącego słońca, przedzierają się przez liście drzew.
Tak wygląda bez drzew.
Słońce jest coraz niżej.
Jeszcze spojrzenie w kierunku północnym.
Ten dzień, zakończył się takim zachodem słońca:)