Większość zdjęć jest moją własnością, chcesz je wykorzystać, spytaj! Kilka zdjęć z internetu.

wtorek, 1 maja 2012

Ptaki w parku :)

Park, parkiem, ale poszłam tam dla ptaków. Sfotografowałam zaledwie kilka z tych, których nie "uchwyciłam" poprzednio.
To jest , moim zdaniem, lelek. Teraz jest okres przelotów. Ma krótkie nóżki i wygląda z dołu jakby leżał na gałęzi.
Tego ptaszka zdybałam z ogromnym trudem.Przelatywał z pnia na pień i trudno było go sfotografować. Niewielki , bardzo ruchliwy, z dość długim zakrzywionym dziobkiem. Szukał sobie pożywienia na/w korze drzew. Czyżby pełzacz?
Tu siedzi na pniu , tuż nad kępką trawy z prawej strony. Wygląda jak nieco jaśniejsza plamka na drzewie. "Barwy ochronne" ma ten ptaszek.
To sójka. Gdzieś nad stawem ma gniazdo. Z miejsca gdzie robiłam te zdjęcia, nieco w prawo, w dole, widać  staw parkowy.
To on. Zaraz wyjdziemy z parku. Jeszcze tylko drzewo pokażę:)
I już :) Wracamy do domu:)))

22 komentarze:

  1. Ładne. Ja dziś.......... Co 32 minuty spadało po 277 kropli, a raz nawet 456 małego gradu.
    Cholera, nigdzie się nie ruszyłem dalej. Może jutro?................

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że chociaż tyle. Warszawa jest rozgrzana jak patelnia , burze prognozowali a tu kicha. Nic nie chce z tego nieba spaść na ziemię:(
    Nie ruszyłeś się bo padało, czy nie miałeś jak?
    Pozdrówka:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobry wieczór Ozonko:)
    Pewna jest tylko sójka, co do reszty - za małe zbliżenie, żeby można ptaki ocenić i zaklasyfikować. Czy Twój aparat ma opcję "makro"? Bardzo byłaby bardzo przydatna do fotografii ptaków, roślin, owadów; przy jej użyciu widać więcej szczegółów i kolorów.
    Lelek ma króciutki, plaski dziób, okrągłą głowę i bardzo przypomina pustułki; a poza tym występuje najczęściej w borach sosnowych.
    U mnie był cały dzień upał 30-stopniowy, teraz jest cudny, wieczorny chłodek...:)
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć!
      Gdybym miała statyw... Aparat wiesz jaki mam. Nic nie zrobię. Widziałam te ptaki "naocznie" osobiście. Dlatego napisałam co mam w pamięci , bo zdjęcia... sama widzisz. Lelka jestem pewna na 99%. Tego małego z zakrzywionym dziobkiem znalazłam w atlasie. Pewności, co do gatunku mieć nie mogę, chociaż zazwyczaj mam rację. Jestem spostrzegawcza (chyba). Lelek to spory ptak, wcale nie jest mały. Zbliżenie zrobiłam już na kompie. Siedział bardzo wysoko na gałęzi. Drzewa są już stare i wysokie.
      Dobrze, że chociaż tyle się udało :)
      Pozdrówka:)))

      Usuń
  4. ...zachęciłaś mnie do wyjścia na bezkrwawe łowy...:)


    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć! To w drogę, "Meg":) Jeśli oczywiście pogoda na to pozwala. W Warszawie trochę pada. W każdym razie jest mokro. O! Właśnie zagrzmiało!
    Pozdrówka:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Cześć Ozonko!

    A może byś pokazała też i ciekawych ludziów, a nie tylko "dżewa i
    dżewa" - pozdrawlaju :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ludziów" pokazywać nie lubię. Z kilku powodów. Po pierwsze, należy spytać o pozwolenie, a po drugie, nie każdy ma ciekawą fizjonomię. W Turcji n.p. gdybym sfotografowała kobietę w tradycyjnym stroju , mogliby mi cosik złego zrobić. Po co mi to? Poza tym "dżewa" są przy okazji pokazywania ptaków. Ptaszki Ci się nie podobają?
      Imię masz?
      Pa:)

      Usuń
    2. ...a może wymyśl jakiś cykl tematczny np. pomniki warsiawskie
      czy rzeźby albo zabytki, bo te ptice ginom w "dżewach" i w tych gałęziach mało je widać. Znasz mnie, mam na imię Wojtek.
      Pa:-)

      Usuń
    3. Wojtków ci u nas dostatek. Wiesz, przy takiej zachęcie , będę robiła po swojemu. Pokazuję na blogu różne rzeczy. Trochę pomników było w ubiegłym roku. Teraz jest wiosna i ptaki:)
      Pa:)

      Usuń
    4. Chłop swoje, a baba swoje. Niechta bedom gałęzie i mikroptoki wśród nich.
      Wojtek. Pa :-)

      Usuń
    5. We wrześniu , a może i w sierpniu, pokazywałam Warszawę. Były też, przy okazji, pomniki. Ile razy można pokazywać to samo?
      Pa:)

      Usuń
    6. Sądząc po pisowni to jakaś menda poznańska raczyła się odezwać :)
      marco5

      Usuń
    7. Najgorzej, że uparta i świat chciałaby poprzestawiać po swojemu. Tylko dlaczego do treningu chce użyć mojego bloga?
      :)))

      Usuń
  7. Ozonku, śliczne ptaszki...Te większe to na 100 % sójka.Goszczą w moim ogrodzie bardzo często. Nie mam szczęścia zrobić im zdjęcia. Są śliczne tylko trochę skrzeczą...
    Uwielbiam oglądać Twoje zdjęcia tyle w nich wspaniałości, zieleni...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj!
      Robię co mogę, żeby Was nie zanudzić. W czasie tego spaceru już zwątpiłam, bo żadnego ptaszyska nie mogłam "upolować". Natura jednak okazała się łaskawa i tych kilka mi pokazała. Ubiegła wiosna była lepsza pod tym względem:)
      Pozdrówka:)

      Usuń
  8. ### Witam cieplutko ###
    #############################
    Uśmiechów ślę Ci sto
    Ciepłych jak promyk słońca
    Aby myśli pogodne
    Nie miały końca
    Aby radość w Twym serduszku
    Zawsze gościła
    I od smutków
    Wiernie broniła
    ############################
    Pozdrawiam , buźki zostawiam
    Miłego dnia ze słonkiem na niebie

    - życzy dla Ciebie -
    ### Agata ###

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za słoneczne życzenia:)))
      Znajdę Cię w necie, już widzę że mogę:)
      Pozdrawiam:)))

      Usuń
  9. Witaj Ozonku! Fajnie, że Ci się "udało" uchwycić te ptaszki w kadr.Możemy je teraz podziwiać.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć! Udało zbyt mało. W ubiegłym roku było znacznie lepiej.
      Pozdrawiam:)

      Usuń