Większość zdjęć jest moją własnością, chcesz je wykorzystać, spytaj! Kilka zdjęć z internetu.

wtorek, 4 października 2011

Stare Miasto.

Przeszłam je niejednokrotnie w szerz i wzdłuż.  Nie wygląda teraz zbyt świeżo, ale ciągle jest na czym oko zawiesić.
Pałac Branickich na Miodowej.  Na ul.Miodowej są przeróżne pałace arystokracji polskiej. Pałac Młodziejowskich obok tegoż, na pl.Krasińskich pałac o tej samej nazwie, zdjęcia nie mam.
Zamek od strony Al. Solidarności. W prawo fragment "Pałacu pod Blachą".
Kamienice na Krakowskim Przedmieściu  przy Placu Zamkowym.
Plac Zamkowy. Oczywiście tylko fragment. Widoczny wlot w ul.Piwną.
Zamek "od frontu" ;))))
Plac Zamkowy.
Ulica Piwna.
I pelikan na narożnej kamienicy.
Też Piwna.
Nad drzwiami każdej z kamieniczek znajdowało się "godło" mówiące o tym czym się zajmuje właściciel.
W prześwicie miedzy kamieniczkami widać katedrę św. Jana na ul. Świętojańskiej.
 I wewnętrzne podwóreczka.
 Następny prześwit no i przejście pomiędzy dwiema uliczkami też.
 Klasztor i kościół sióstr Franciszkanek.
 To już nie wygląda dobrze.
No i doszliśmy do ul. Zapiecek.
Reszta będzie później, bo inaczej  długość tego posta miałaby z kilometr.
Wziąwszy pod uwagę czas zwiedzania Warszawy tego dnia, od 10.00 do  19.00. nazwiedzałam się że ho,ho;) Zdjęć zrobiłam 399, jest z czego wybierać. Ale też zwiedziłyśmy bardzo dużo miejsc. Wszystko Wam pokażę:)))

4 komentarze:

  1. Pokazuj Ozonko co się tylko da, nie żałuj bo dla mnie te wirtualne spacery są piękne. Kocham stare kamieniczki i zamki bo mają taki wdzięk i czar a Tobie udaje się to świetnie uchwycić. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Hanno:) Będzie , będzie, aż za dużo.
    Pozdrawiam Ciebie również:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładne zdjęcia. Nie ma co mówić.
    Ma rację Hanna. Pokazuj Ewa jak najwięcej. Dzięki Tobie - poznamy Warszawę. Na pewno, przewodnicy, nie pokazują tych uroczych zakątków.
    Twoje zdjęcia, byłyby świetna ilustracja do książek "Wiecha". Tylko kto dzisiaj wie, o czym pisał Stefan Wiechecki i kim był?.
    Ja wiem. Takim samym Warszawiakiem jak Ty.

    OdpowiedzUsuń
  4. I ja też wiem , Heniu. Z racji, o których Ci kiedyś mówiłam;)
    Pozdrówka!

    OdpowiedzUsuń