Większość zdjęć jest moją własnością, chcesz je wykorzystać, spytaj! Kilka zdjęć z internetu.

wtorek, 27 września 2011

"Taka mala..."


Je me sens dans tes bras si petite,
Si petite aupres do toi" -
Czy pan widzi tę drżącą kobitę?
Jej bezbronność, co w tych słowach łka?
Całe serce masz przed sobą odkryte,
Wszystek lęk w sercu jej ścichł
"Je me sens dans tes bras si petite
Jestem mała w ramionach twych".

Użera się z kuchtą, na schodach od rana
Słychać jej wrzask -
Potem się wymalowała jak ściana
i drzwiami trzask -
Do cukierni, do Lidki i Ziutki na plotki,
i ciacha żrą,
Zatańcz z nią wieczorem - jej uśmiech tak słodki -
Wargi jej drżą:

Jakaś jestem w twych ramionach taka mała
Mógłbyś wziąć mnie na ręce i nieść
Taka jestem zmęcona i nieśmiała.
Tylko pieść mnie, a pieść mnie, a pieść
Nie ściskała... mężusia patrzała...
Pan jest mocny, za mocny... a ja?
W twych ramionach czuję się taka mała
Si petite aupres de toi

Gdy widzi, że Lidka ma nowe źrebaki,
Zalewa ją krew -
Przy brydżu szachruje, na wprost daje znaki,
Żeby wyjść w trefl!
Mężowi wymyśla: psiakrew! do cholery!
Futro mi kup!
O piątej przychodzi do twej garsoniery
I łka u twych stóp

Jakaś jestem przy tobie taka mala...
Taka mala... to jej trik. To jej lep.
Proszę pana, niech się pan nie rozpala
Niech pan weźmie coś ciężkiego i w łeb!
Ona duża, proszę pana, ona krowa.
Czy pan słyszy, co w głosie mym łka?
Jeśli panu się jakaś mala podoba
Taka mala... proszę pana - to może ja

Autor: Marian Hemar.
Tylko tyle.

Nie da się ukryć, że jest to tekst, który szczególnie lubię. Najpierw , jako dziecko, nic nie rozumiałam. Dopiero gdy dorosłam , zrozumiałam jego wymowę. Do dziś mnie śmieszy, ale ma też w sobie nutkę przekory . I czego kto chce.

15 komentarzy:

  1. Je me dis tout bas: “Serai-je assez forte
    Pour te garder ?”

    OdpowiedzUsuń
  2. Z całym szacunkiem, ale "francuza" się nie uczyłam, nigdy. To tylko tekst piosenki:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście świetny i trochę wieloznaczny tekst. Super,że dałaś go na bloga. Pozdrawiam serdecznie Ozonko

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawa autorskie są chronione przez 70 lat, w różnych krajach różnie, często mniej. Piosenka jest przedwojenna. Wystarczy?

    OdpowiedzUsuń
  5. A może powinnam napisać Nie, Irku!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ja nic nie pisałem o prawach autorskich!?

    OdpowiedzUsuń
  7. O prawach autorskich, nie. To nie było do Ciebie. Ale co innego pisałeś, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  8. Oui, c'est ca. Tu as la raison. Bonne nuit

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdyby co, to, żeby nie było.
    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć Heniu!!! Czy Ty jesteś już czynny i odbierasz telefony?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ozonko Irek napisał mniej więcej: czy będę wystarczająco silny,aby cię strzec ?
    Świetny tekst pokazujący całą babska naturę i niech mi tu żadna nie mówi,że ... mnie nie dotyczy!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń